KAKO BO TEHNOLOGIJA OBLIKOVALA IZOBRAŽEVANJE PRIHODNOSTI

 

V času hitro razvijajočih tehnologij je eden od sistemov, ki še močno zaostaja, izobraževalni sistem. Pa ne samo pri nas, v Sloveniji, temveč po številnih državah sveta. Šolski sistem se je razvil v drugi polovici 19. stoletja, ko svet še ni poznal računalnikov,  interneta, televizije, industrijskih robotov, … Glavno poslanstvo obveznega izobraževanja tedaj je bilo mlade opremiti z temeljnimi znanji – kot so pisanje, branje, računanje – s katerimi so lahko normalno funkcionirali v vsakdanu.

Cel šolski sistem je bil zgrajen in še danes je okoli pridobivanja znanja. Učenci so se v šoli dolžni učiti na pamet in kot računalnik shranjevati znanje. V tehnološko naprednem svetu, v katerem živimo, pa ne le fizična dela, temveč tudi umska dela nadomeščata strojno učenje in umetna inteligenca.

ČLANEK O TEM, KAJ VSE ŽE ZMORE UMETNA INTELIGENCA

Izzid soočenja človeka in tehnologije pa je očiten: v fizičnih in umskih delih, ki se ponavljajo (in takih je že danes prek 50% vseh poklicov!), bodo računalniki in roboti nadomestili ljudi.

ČLANEK: V NASLEDNJIH 10 LETIH BO AVTOMATIZACIJA ODPRAVILA 30% DELOVNIH MEST

KAKŠNA JE TOREJ REŠITEV?

 

Rešitev je v tem, da se mladim ne posreduje zgolj več in več znanja – to zmore računalnik veliko bolje -, temveč da se poskrbi za aplikacijo znanja.

Ljudje moramo razmišljati kako bi bili manj podobni računalnikom in bolj podobni ljudem. Zakaj bi namreč tekmovali v memoriziranju, če pa je izzd tekme človek-računalnik znan.

Ljudje smo neverjetno fascinantni in sposobni – zmožni smo ustvarjati povezave med različnimi področji, reševati kompleksne večdimenzionalne izzive, biti ustvarjalni in kreativni, edinstveni, zamišljati si še neobstoječe, …

Prihodnost izobraževanja je v tem, da mladi ne kopičijo zgolj podatkov, temveč se naučijo povezovati in aplicirati znanja prihodnosti. Med znanji prihodnosti je si prvo mesto vsekakor deli sposobnost programiranja. Človek in robot bosta namreč sodelovala.

V inštitutu 4.0 se ves čas sprašujemo kako bi še lahko izboljšali učni proces. Poleg tega, da verjamemo, da je robotika zaradi svoje praktičnosti in razširjenosti najboljši način za učenje programiranja, trdno verjamemo še v nekaj: prihodnost ni v kopičenju podatkov, temveč v njihovi aplikaciji.

 

PRIPOROČENO V BRANJE IN OGLED:

Video prispevek o šoli prihodnosti: https://www.youtube.com/watch?v=JZlgYiXzu58&t=302s

Bolj za šalo: Futuristične slike iz leta 1900  o tem kako naj bi svet izgledal v letu 2000: https://publicdomainreview.org/collections/france-in-the-year-2000-1899-1910/