UČENJE PROGRAMIRANJA ZA OTROKE

Naš cilj: otroci prek praktičnega učenja pridobijo trdna znanja iz programiranja in tehnološkega področja

Potek učenja programiranja je podoben poteku pridobivanja drugih znanj. V začetku izgleda področje programiranja neskončno veliko, neobladljivo in polno neznank. V Inštitutu 4.0 tako posebno pozornost posvečamo razčlenitvi področja na obvladljive logične enote.

Ko govorimo o poučevanju programiranja, ki je namenjeno otrokom, je še posebej pomembno, da je učenje programiranja za otroke novo, zanimivo in navdušujoče. Tako pridobljena nova znanja si otroci nevrološko dokazano bolje zapomnijo in kasneje znajo veliko bolje uporabiti. PRIPOROČAMO V BRANJE: Zanimiv članek o tem, kako se naučiti hitreje in bolje

Programiranje za otroke prek robotike je izredno praktična in navdušujoča metoda učenja, ki uspe abstraktne koncepte programiranja prikazati v povsem konkretni obliki. Tečajniki v Inštitutu 4.0 po tem, ko sestavijo robote, le-te usmerjajo prek lastnih programov. Robotika torej omogoče, da otroci spoznavanje in učenje programiranja, ki sicer hitro postane abstraktno in teoretsko, doživijo povsem konkretno, v 3D svetu, prek upravljanja robota.

Pri učenju programiranja za otroke veliko časa namenimo konceptom, ki so skupna vsem programskim jezikom in predstavljajo samo jedro IT sveta. Povedano z metaforo, če bi prišli na Zemljo iz nekega tretjega planeta in ne bi poznali jezika, se bi bilo najbolj smotrno na začetku naučiti fundamentalne principe delovanja, ki so skupni vsem jezikom. Naučili bi se torej kaj je glagol, samostalnik, pridevnik, stavek, v kakšnih oblikah je lahko glagol, … In če pomislimo nazaj na učenje slovenščine v začetnih razredih osnovne šole poučevanje poteka točno tako! Potem pa, ko se v višjih razredih učimo še tujih jezikov, poteka poučevanje veliko hitreje, saj se ni potrebno znova naučiti kaj je glagol, samostalnik, pridevnik, … To smo se namreč že naučili.

Naš moto: učenje prihodnosti

Bolj kot česarkoli drugega si želimo mladim posredovati orodja s katerimi bodo kasneje sami lahko suvereno nastopali v svetu prihodnosti. Učenje programiranja za otroke prinaša znanje 21. stoletja. Svetovne izkušnje kažejo, da je med vodilnimi metodami prav robotika z Lego Mindstorms in WEDO Lego orodji. Ni presenečenje, da je najštevilčnejše tekmovanje v programiranju in robotiki prav FLL – torej z orodji, ki jih uporabljamo v Inštitutu 4.0.

Pri poučevanju programiranja se skupaj z otroci ugotovi, kaj predstavljajo posamezni »temeljni zidaki v IT zgradbi«. Robotika razloži fundamentalne IT principe, kot so spremenljivke, podatkovni tipi, kontrolne strukture, sintakso, …, na povsem konkreten način.

Otroci pišejo program in ves čas preverjajo odzive robota. Tako za vsako vrstico kode vidijo odziv v realnem svetu. Je programiranje sploh še lahko bolj praktično?