Temelji programiranja

Namig: Najprej prenesi word dokument (spodaj: “Temelji programiranja ABC”), ki se nahaja v priponki. Lahko skopiraš kodo ki je napisana med posameznimi črtami (—-). Potem pa jo prilepiš v desno okno https://think.cs.vt.edu/blockpy/blockpy/ in v levem oknu se bo pojavila koda v grafični obliki.

Prenesi spodnji dokument:

Temelji programiranja ABC

V tem predavanju se bomo nauči:

  • Kaj je SPREMELJIVKA?
  • Kako se usmerja program (CONTROL STRUCTURES)?
  • Kakšni so različni tipi podatkov (DATA TYPES)?
  • Kaj je slovnica programiranja (SYNTAX)?
  • Kaj pomeni težka beseda funkcija?

Malo za šalo, malo za res. Programiranje v slikah 🙂

Tale škatla je kot spremenljivka pri programiranju. Ima določeno ime (in sicer: Redoljub), vsebina pa se lahko spreminja. Tokrat lahko damo vanjo 10 hrušk. Lahko pa damo vanjo tudi kaj drugega, npr pismo z besedilom “robotika je zakon!”.

Vsakič, ko bomo računalniku rekli naj uporabi našo škatlo “Redoljub”, bo pogledal vanj in uporabil njeno vsebino (upam, da so hruške).

Tako kot imamo različne sladkarije, imamo tudi v programiranju različne vrste podatkov.

Poglej – na srednji polici desno so recimo Hubba Bubba čigumiji naviti v polžka (mimogrede, najboljši so kisli zeleni, ki jih ni na sliki). Levo od njih so bomboni zapakirani v škatlico v obliko valja. Zgleda so tudi neke sladkarije v obliki jajca. Tudi v programiranju imamo različne vrste (tipe) podatkov.

Verjetno se strinjaš, da so besede “pes”, “mačka”, “morski prašiček” nekaj drugega kot pa številke 1,2,3. No, in vse te razlike je pri programiranju pomembno razlikovati. S številkami bo računalnik lahko počel druge zadeve, kot pa z besedami. Glej recimo sledeča 2 primera.

Številke, ki jih bomo napisali v program (npr. 1+1) bo računalnik znal sešteti, besed pa ne!

Prav tako pa bomo lahko besedo “kaktus” spremenili v velike črke ( “KAKTUS”), številke pa seveda ne!

Kaj je funkcija krave?

Vedno, ko dobi travo (vhodni podatki oz. input), nam da mleko (izhodni podatki oz. output).

Funkcija aparata za prigrizke

Aparat za prigrizke deluje podobno kot funkcija v programiranju! Vedno, ko bomo vstavili kovance in odtipkali B-0 (input), se bo aparat zagnal, preveril, če smo plačali dovolj in nato zavrtel špiralo in potisnil izdelek naprej. Če prav vidim na sliki, bomo s kodo B-0 dobili Oreo piškote. Njams!

Funkcija je torej delček kode, ki vedno naredi neko določeno dejanje.

Ko se neko dejanje ponavlja večkrat, je smiselno zapisati funkcijo. Tako bomo lahko, kadarkoli bomo naleteli na enak problem, lahko uporabili to zapisano funkcijo.

Brez funkcij, bi bili programi zelo doooolgi.