Confirmation bias oz. potrjevalna pristranskost

Confirmation bias je težnja po iskanju, razlagi, podajanju naklonjenosti in priklicanju informacij na način, ki potrjuje ali krepi neko predhodno osebno prepričanje.

Za zunanjo povezavo: klikni tu.

Za ponazoritev confirmation bias s primerom, si za trenutek predstavljajmo osebo, ki je prepričan v idejo, da so levičarji bolj kreativni od desničarjev. Kadarkoli bo tako ta oseba srečala levičarja, ki je obenem ustvarjalen, bo to štela za dokaz, ki podpira idejo. Nasprotnim dokazom, torej levičarjem, ki niso ustvarjalni in pa desničarjem, ki so, oseba preprosto ne bo posvetila toliko pozornosti.

Anchoring je podoben CB. Gre za to, da po prvi informaciji presojamo vse sledeče. Primer z nepremičninskim prgovcem, ki najprej pokaže dve pregrešno precenjeni hiši nato pa kot tretjo pokaže zmerno hišo. Tako je kupec po slabem začetnem ogledu bolj voljan kupiti tretjo hišo, ki je razumna ponudba. Še dodaten primer je nakupovanje v času znižanj. Ko na listku vidimo prečrtano prvotno ceno in pa znižano ceno, izkupiček presojamo po prvotni ceni. Le ta je temelj presoje, in to ne glede na to, da vsi dobro vemo, da so prvotne cene pogosto nerealno visoke.