Dnevnik in Institute 4.0

V Dnevnikovi sobotni prilogi Objektiv je bil v 24. junija 2023 objavljen članek o kockah in zakaj jih uporabljamo pri poučevanju robotike v Institute 4.0.

Ljudje smo rojeni ustvarjalci

»Najboljša igrača vseh časov,« je ponovil Tilen Tomazin, vodja Inštituta 4.0, ki na Slovenskem organizira delavnice in izobraževanje s področja robotike, tehnologije in programiranja za otroke in mlade. Kot otrok se je ure in ure igral z njimi. »Verjetno bi bil natančen izračun tedne in tedne,« se je šalil. »Ljudje smo rojeni ustvarjalci. Naša naravna danost je, da z rokami ustvarjamo, gradimo
in spreminjamo fizični svet okoli nas. Ampak to niso glavni razlogi za priljubljenost lego kock. Med drugim spodbujajo kreativnost in domišljijo pri ljudeh vseh starosti. Omogočajo izgradnjo različnih modelov, zgradb in fantazijskih svetov po lastni izbiri. Razvijajo prostorsko zaznavanje, ročne spretnosti, vztrajnost … Še posebej pa bi izpostavil občutek dosežka, ko nekaj zgradimo do konca.«

Najprej praktična izkušnja, potem teorija

Njemu, denimo, so med drugim pomagale pri spoznavanju fizike, z njimi je pogosto delal eksperimente. »Recimo, zgradil sem ladjo in potem v kopalni kadi meril izpodriv vode ter računal njeno težo.« Saj res, tudi pri nas v šoli so se otroci učili o merah tako, da so iz legic sestavili delujočo tehtnico. »Tako bi moralo potekati učenje. Intuitivno. Najprej praktična izkušnja, potem teorija.

Deduktivno. Ključno je, da stvari preizkusimo na lastni koži.« Poleg tega, nadaljuje Tomazin, so kocke tako zasnovane, da se med seboj dobro povezujejo. »Celo 50 let stara kocka se popolnoma prilega na novo.« Spodbujajo tudi skupinsko delo in sodelovanje, dodaja, izmenjavo idej, tovarištvo … »Morda je njihova edina slabost relativno visoka cena in pa shranjevanje, hitro lahko kakšne delčke izgubimo.«

No, tudi njihov osnovni material bi lahko označili kot slabost, pa vse tiste škatle in plastične vrečke … A o tem nekoliko kasneje.

»Zares omogočajo izražanje kreativnosti,« je nadaljeval Tomazin. »Na tla se usedeš brez ideje, streseš kocke predse in že se porodi zamisel. Kaj, če bi naredil grad? Ali pa dvižni most? Mogoče avto? Ali pa čim višji stolp? Mogoče višjega od sebe? Ali pa celo višjega od mami!«

In zakaj so trde, negibljive plastične kocke izbrali za ustvarjanje pri programu robotike?

V dveh šolskih urah je mogoče zgraditi zanimive robote

»Po vsem svetu jih uporabljajo za učenje STEM-disciplin, torej tistih, ki segajo na področje znanosti, tehnologije, inženirstva in matematike. V dveh šolskih urah je mogoče zgraditi zanimive robote. Ker so otroci vešči rokovanja s kockami že od doma, se v lego robotiki hitro znajdejo. Njihov odziv na kocke je torej povsem naraven.«

 

Dnevnik Objektiv Institute 4.0