Slon v sobi oz. Elephant effect
Ljudje imamo tendenco, in to je miselna napaka, da opazimo kričeče in ekstramne pojave, med tem, ko ostanejo manj odmevni pojavi neopaženi.
Slon v sobi nam razloži zakaj časopisne naslovnice “ukradejo” vso pozornost.
Za zunanjo povezavo do videoposnetka, klikni tu.
Običajno prek medijskega poročanja je, da vsi ljudje opazijo terorizem, kot enega glavnih nevarnosti in izzivov, med tem, ko ostanejo enako ali bolj nevarni dogodki – npr. upad demokratičnosti in vladavine prava – pogosto prezrti. Časopisne naslove tako polnijo terorizem ter ostali kričeči naslovi in ne druge, manj udarne, a obenem vsaj tako obsežne zadeve.
Nojev efket
Sorodno povezana miselna napaka pa je ostrich effect, po slovensko: nojev efekt. Pri tem ravnanju pa gre za to, da se ljudje pogosto izogibajo riskantnih oz. težavnih situacij in se pretvarjajo, kot da ne obstajajo. Povedano drugače: gre za zatiskanje oči pred nelagodnimi situacijami.
Obe navedeni miselni napaki imata lahko velike posledice na naše življenje, saj sveta ne vidimo takšnega kot je v resnici. Z namenom, da izobljšamo lastno misel je smiselno, da se v življenju poglobimo tudi pod površje najbolj očitnih in kričečih infomacij ter da se zavestno borimo proti zatiskanju oči pred težavnim situacijam s katerimi se v življenju včasih moramo soočiti.